lördag 6 november 2010

Boken omforntida järnframställning...


Efter att ha umgåtts med boken jag håller på att färdigställa om forntida järnframställning (sedan 2 år) så drömmer jag om järnframställning på nätterna... Är det ett varningstecken, eller är jag helt i fas med mig själv??? : )

Nåja, huvudsaken att man trivs - och det gör jag! *hehe*

Dokumenterat järnframställningsplats...er i främst Gästrikland har jag gjort sedan 1993 och vår egen järnframställning i Hälltjärn i mer än 10 år nu...

Det officiella startskottet för hela projektet var då jag föreläste för Rotary på Bruksmässen i Sandviken om järn, i maj 2009 - efter det har mycket roligt hänt!

Jag och min kamera har varit på många ställen sedan dess... Underligt hur man måste åka långt bort för att berätta något som händer riktigt nära - 400 meter från där vi bor!


Se mer om Hälltjärnsprojektet:
http://www.helltjern.se/

Inga kommentarer: